Informator


  • NAJŚWIEŻSZE INFORMACJE
    ENEA WYTWARZANIE
    25 sierpnia 2016

    enea_kozienice

RADOMSKIE REGIONEM KULTURY NA DRODZE [WIDEO]

Lipiec 1, 2014

   Rozpoczynamy kampanię społeczną promującą bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Będziemy przypominać o korzystaniu z dróg w stanie bezwzględnej trzeźwości. Ale przede wszystkim, chcemy propagować i przywrócić należne znaczenie kulturze i wzajemnej uprzejmości użytkowników dróg.

Poprzez naszą kampanię chcemy zwrócić szczególną uwagę na bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg: pieszych, rowerzystów, motorowerzystów, motocyklistów i kierujących pojazdami mechanicznymi dwuśladowymi. Będziemy promować przestrzeganie przepisów o ruchu drogowym i krzewić kulturalne zachowania się na drodze w różnych sytuacjach. Zamierzamy przygotowywać, przy współpracy m.in. z Policją, materiały tekstowe i krótkie filmy sytuacyjne pokazujące jak się bezpiecznie poruszać na drodze, jak być kulturalnym i uprzejmym użytkownikiem dróg.

W zależności od potrzeb i tematu, będziemy pokazywali negatywne zachowania lub często popełniane przez użytkowników dróg wykroczenia i jednocześnie wyjaśniali jak należy prawidłowo zachować się w danej sytuacji. Chcemy, by przygotowywane przez nas materiały edukacyjne były dla kierowców przypomnieniem lub uzupełnieniem wiedzy uzyskanej na kursach przygotowujących do uzyskania prawa jazdy.

Spotkaliście się kiedyś z sytuacją, w której jakiś kierujący zachował się agresywnie względem innych? Może wjechał nagle przed inny pojazd, wjechał w kałużę chociaż mógł zwolnić i ochlapał wodą pieszych, nie ustąpił pierwszeństwa przejazdu pieszym i rowerzystom skręcając w drogę poprzeczną? A może zaparkował pojazd tak, że zajął dwa miejsca?

Chcemy przypominać o obowiązku zachowania bezpieczeństwa na drodze, propagować kulturalne zachowanie i uprzejmość względem innych użytkowników dróg i przypominać, że nie powinno być i nie może być akceptacji dla uczestników dróg będących po spożyciu alkoholu. Naszym zamierzeniem jest, żeby poprzez tę kampanię region radomski kojarzył się z kulturalnego zachowania na drodze. Stąd takie hasło kampanii. Ktoś może zapyta, czy przemyśleliśmy dobrze sprawę i wiemy co robimy, że porywamy się – być może – z motyką na Słońce, że niewiele to zmieni.

Zdajemy sobie sprawę, że osiągnięcie takiego celu wymaga czasu. Uważamy jednak, że warto do niego dążyć. Poza tym, wyznajemy zasadę, że jak nie spróbujesz to się nie dowiesz.

– Myślę, że trzeba promować kulturę. Nie tylko w regionie radomskim tej kultury nam bardzo potrzeba. Porównujmy się z najlepszymi. W krajach skandywskich, czy w Kanadzie, w której niedawno byłem, poziom kultury na drodze jest znacznie wyższy. Życzę, żeby ta kampania chwyciła, żeby się rozszerzała i na województwo mazowieckie i, być może, szerzej na kraj – powiedział Jacek Kozłowski, wojewoda mazowiecki, który objął patronat honorowy nad kampanią.

Naszą kamanię promują znani i popularni mieszkańcy Radomia i regionu radomskiego: Mariusz Nowocień, kierowca rajdowy, Wojtek Owczarek i Poitrek Sujka, muzycy rockowego zespołu IRA oraz Robert Prygiel, były siatkarz, reprezentant Polski, obecnie trener zespołu Cerrad Czarni Radom.

– Apelujemy do wszystkich uczestników ruchu i pieszych o ostrożność na drodze, o kulturę i uprzejmość – powiedzieli Wojtek Owczarek i Piotrek Sujka, muzycy zespołu IRA.

– Mogę zachęcić do kulturalnego uzytkwania naszych dróg i szacunku dla innych użytkowników – dodał Robert Prygiel.

Współorganizatoarmi kampanii „Radomskie – regionem kultury na drodze” są Komenda Wojewódzka Policji z siedzibą w Radomiu, Komenda Miejska Policjiw Radomiu, Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Radomiu i Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Radomiu.

Partnerami kampanii są: Urząd Gminy w Belsku Dużym Urząd Miasta i Gminy w Szydłowcu, Urząd Gminy w Odrzywole, Urząd Gminy w Policznie i Urząd Gminy w Promnie, radomscy dealerzy samochodowi: Optimal sp. z.o. – Citroen, AC Cortes – Mazda, Ster – VW oraz M. i R. Prasek – Peugeot, a także firmy: „Kajtek” Stacja Demontażu Pojazdów, Auto Serwis Wójcik, EuroBord i Fototapety.

Partnerami medialnymi kampanii są: Polskie Radio Radio dla Ciebie oraz lokalne czasopisma Okolica i Tygodnik OKO.

Pamiętajmy: uprzejmość i grzeczność straty nie przynoszą!

Roman Furciński

radommoto.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.